TOUCH-PLEASURE-MOVEMENT-THERAPEUTIC-EMPATHY-KINESTHETIC – atelier Tahni Holt

Tahni Holt, foto de Megan Radocha

Tahni Holt, foto de Megan Radocha

atelier @ ZonaD – studio Paradis Serial
10, 12, 13 iunie, 18:00

Fundația Gabriela Tudor organizează în luna iunie la ZonaD un atelier susținut de coregrafa americană Tahni Holt, originară din Portland. Atelierul se desfășoară în cadrul rezidenței artistice ArtistNe(s)t (30 mai – 16 iunie) oferite coregrafei americane cu sprijinul Suitcase Fund al New York Live Arts, ca parte a East/Central Europe Cultural Partneships Program, cu susținerea Trust for Mutual Understanding. Tahni Holt colaborează pe durata rezidenței la ZonaD cu coregrafa Mădălina Dan, rezidența urmînd a se finaliza cu o prezentare deschisă publicului în data de 15 iunie.

“Atelierul explorează dansul din perspectiva unor senzații puternice. Care este estetica simțitului bine? Cum este întrupată plăcerea – emoțional, fizic, comportamental; în mișcarea a două, a trei, a mai multor corpuri?
Ce poate produce atingerea dintre oameni? Ce comunicăm prin organul nostru cel mai mare (pielea)? Ce se poate întîmpla cînd improvizăm contactul cu intenție? Ce fel de contact improvizație se creează fără nici o experiență anterioară de Contact Improvisation? Cum putem – prin dans – reuși să orientăm împărtășirea timpului și a corpului către practicile în mod activ excesive ale convențiilor de întruchipare socială? Cum putem urmări mișcarea investită ca rezistență la orizonturile socio-politice de austeritate propagate de voci conservatoare? Cum administrăm cercetarea mișcării cu focus pe atingere în afara studiourilor de dans, a limbajelor și a culturilor? Sînt interesată de felul în care senzațiile din spectrul plăcerii – timpul liber, excitarea, extazul, relaxarea, eliberarea, distracția – pot opera ca impulsuri primare ale mișcării. Este posibil să construim dansul/mișcarea pe o paradigmă care îi susține pe cei care participă? Dansul care este un antidot la disconfort și o metodă de terapie intensivă; corpuri care devin anti-corpuri în solidaritatea mișcării de plăcere.” – spune coregrafa Tahni Holt.

TOUCHPLEASUREMOVEMENTTHERAPEUTICEMPATHYKINESTHETIC este un atelier deschis tuturor celor interesați să lucreze cu ideile prezentate mai sus. Doritorii sînt invitați să se înscrie la adresa serial.paradise@artsf.ro, trimițînd un CV în limba engleză pînă la data de 9 iunie. Accesul la atelier se face pe baza unei donații de 75 lei, fondurile strînse fiind destinate întreținerii spațiului ZonaD.

Nu este necesară experiența anterioară în dans sau mișcare, toate nivelurile de pregătire sînt binevenite. Iată cîteva exemple de posibile exerciții: authentic movement, dans extatic, atingere continuă, precum și mișcarea sau atingerea care sînt privite ca normale din punct de vedere social: club dancing, strîngerea de mîini, mișcarea continuă, îmbrățișarea, masajul și meditația.

Atelierul susținut de Tahni Holt are loc în cadrul ZonaD formare profesională, proiect cultural finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

BIOGRAFIE
My name is Tahni Holt and I am a dance artist, teacher and organizer based out of Portland Oregon, USA. I am deeply inspired by how my colleagues in other parts of the world situate themselves depending on the political climate of where they practice. My work is shaped out of my belief systems, counterbalancing against the political demands that are embedded in this field.

I follow my curiosity by asking questions that demand rigorous specificity yet remain open to a terrain of inquiry – inviting rather than prescribing interpretation. I am fascinated with the complex relationships generated when we embrace dance performance through multiple lenses: literal, metaphorical, psychological, representational and associative. Is it possible to create a performance that contains enough signifiers to invite viewers into an intentional symbolic space, yet remains resolutely open to its own transformation should a shift occur in the audience’s habitual relationship to narrative and identity? Is it possible to create a performance that insists on being experienced through multiple and conflicting lenses at once? Is it possible to create performative structures that, as a dancer/performer, are challenging and at times impossible? 

These questions are vital because they aim to deepen our understanding of the way in which dance can produce the intricate array of almost-effable affects peculiar to its form.

My varied collaborations and solo work have been presented throughout the US (Seattle, Austin, Atlanta, NYC to name a few). In 2010 I was curated into the PORTLAND 2010 Biennial and I am an Oregon Arts Commission Fellowship awardee (2007). My work has been supported by numerous grants (RACC) and Oregon Arts Commission Professional Development Grants, as well as through private donations. I have been artist in residence at: Alaska University in Anchorage, Performance Art Forum (PAF) in St. Erme France, and through the Drachma Project in Athens Greece with Elizabeth Ward (USA), Valentina Desideri (IT/FR) and Florin Flueras(RO).

I have worked with Dance Luminary Deborah Hay and have spent time in Europe as a performer for Eszter Salamon and Christine De Smedt’s Transformers in Vienna at Impulstanz. I have also worked for Miguel Gutierrez in his Freedom of Information project (2009). 

Along with dance making, I, with three others, produce the dance newspaper FRONT. FRONT relies on the old-school tactics of the newspaper infused with new, current, future energy of dance theory and practices in the field.

One thought on “TOUCH-PLEASURE-MOVEMENT-THERAPEUTIC-EMPATHY-KINESTHETIC – atelier Tahni Holt

  1. Pingback: “DANCE OF HIGH SENSATIONS”, cu Tahni Holt și Mădălina Dan - Agentia de carte

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *